Opći uvjeti i pravila poslovanja

KONZUM plus d.o.o.

Sadržaj

1. Uvodne odredbe

2. Uvjeti kupnje/prodaje

2.1. Registracija

2.2. Kupnja/naručivanje/dostupnost proizvoda

2.3. Otprema

2.4. Preuzimanje narudžbe

2.5. Načini plaćanja i dostava računa

2.5.1. Orijentacijska cijena

2.5.2. Online plaćanje

2.5.3. Predautorizacija

2.5.4. Plaćanje kripto valutama

2.5.5. Plaćanje KEKS Pay aplikacijom

2.5.6. Plaćanje Konzum poklon karticom

2.5.7. E-račun

2.6. Uvjeti korištenja popusta u Konzum online prodaji

3. Reklamacije, povrati i prigovori

3.1. Odgovornost za materijalne nedostatke

4. Jamstvo

5. Jednostrani raskid ugovora

5.1. Kada Kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora?

6. Internetsko rješavanje sporova

7. Izvansudsko rješavanje sporova

8. Primjenjivo pravo

9. Promjena uvjeta korištenja

10. Primjena uvjeta korištenja

1. Uvodne odredbe

  • Konzum je trgovačko društvo KONZUM plus d.o.o., Marijana Čavića 1a, 10000 Zagreb, Hrvatska, OIB: 62226620908 (dalje: Konzum). Internet stranica www.konzum.hr u vlasništvu je Konzuma.
  • U cilju podnošenja prigovora, pohvala, prijedloga i sl. Kupac može stupiti u kontakt s Konzumom preko Kontakt centra putem e-mail adrese: online@konzum.hr ili putem besplatnog telefona 0800 400 000 te putem Kontakt obrasca.
  • Odgovore na često postavljena pitanja u vezi korištenja usluge kupnje putem Konzum online prodaje mogu se pronaći ovdje.
  • Konzum online prodaja, sadržaj ugovora, sve ostale informacije, podaci i obrada reklamacija dostupni su na hrvatskom jeziku.
  • Kupnja u Konzum online prodaji putem Internetske stranice ili mobilne aplikacije moguća je isključivo za osobe starije od 18 godina.
  • Ovi Opći uvjeti i pravila poslovanja za Konzum online prodaju (dalje: Uvjeti i pravila) primjenjuju se na prava i obveze koja se odnose na kupnju proizvoda putem Konzum online platforme te prava i obveze koje proizlaze sklapanjem Ugovora o prodaji na daljinu (dalje: Ugovor) između Kupca i Konzuma kao trgovca te se smatraju sastavnim dijelom takvih ugovora.
  • Ovim Uvjetima i pravilima utvrđuje se postupak naručivanja, plaćanja, isporuke te reklamacije Proizvoda u odnosu na koje je na Internetskoj stranici stavljen poziv na davanje ponude.
  • Korištenjem usluge Konzum online prodaje i svih pridruženih stranica i usluga na www.konzum.hr te na mobilnoj aplikaciji smatra se da su kupci u svakom trenutku upoznati s Uvjetima i pravilima te da ih u cijelosti razumiju i prihvaćaju. Na Narudžbe kupaca u Konzum online prodaji  primjenjuju se  isključivo ovi Uvjeti i pravila u verziji koja je važeća u trenutku naručivanja.
  • Kupac/Korisnik koji nije suglasan s ovim Uvjetima i pravilima ne bi trebao koristiti internet stranicu www.konzum.hr i Konzum mobilnu aplikaciju u svrhu kupnje proizvoda ili pribavljanja informacija o istima.
  • Kupce molimo da se prije svake kupnje upoznaju s ovim Uvjetima i pravilima te da iste redovito provjeravaju, kako bi bili upoznati sa svim svojim pravima i obvezama, s obzirom da je Konzum ovlašten mijenjati sadržaj ovih Uvjeta i pravila, kao i ostali sadržaj Internetske stranice i mobilne aplikacije, ukoliko to smatra potrebnim. Konzum nije odgovoran ni za kakve moguće posljedice proizašle iz promjena sadržaja Internetske stranice.
  • Uvjeti i pravila zajedno s Uvjetima i pravilima korištenja Konzum Online platforme i podacima objavljenim na Internet stranici predstavljaju i predugovornu obavijest u skladu s odredbama važećeg Zakona o zaštiti potrošača.
  • Konzum je ovlašten, bez prethodne obavijesti, mijenjati asortiman Proizvoda, cijene Proizvoda, podatke vezane uz Internetsku stranicu kao i sav ostali sadržaj Internetske stranice zbog čega su Korisnici dužni prilikom svakog posjeta pregledati njen sadržaj.
  • U slučaju događaja više sile i/ili drugih izvanrednih situacija prema ocjeni Konzuma i bez obzira je li za iste proglašeno izvanredno stanje od strane nadležnih tijela, Kupac je upoznat s time da postoji mogućnost usporenog pružanja usluga ili njezine djelomične ili čak potpune uskrate. U slučaju da do uskrate usluge dođe nakon što je Kupac već izvršio plaćanje svoje narudžbe, plaćeni iznos za neisporučene Proizvode, Kupcu će biti  vraćen bez obveze povrata ili naknade bilo kakvih drugih troškova ili štete zbog uskrate narudžbe. Kupac prihvaća da u takvim okolnostima Konzum može odstupiti od ovih Uvjeta i pravila te uslugu pružiti u opsegu koji mu je u tom trenutku logistički, asortimanski i operativno prihvatljiv, uključujući, ali ne ograničavajući se, na pravo da u cijelosti ili djelomično onemogući:
  • pristup online sučelju,
  • naručivanje Proizvoda, kao i
  • isporuku već naručenih Proizvoda

 

Osnovni pojmovi:

Pojedini pojmovi u smislu ovih Uvjeta i pravila imaju sljedeće značenje:

  • Blockchain transakcija je procesiranje transakcije i provedba plaćanja kripto valutama koju za račun Konzuma izvršava Electrocoin d.o.o. putem Paycek elektroničkog platnog servisa za procesiranje uplata.
  • EC je trgovačko društvo Electrocoin d.o.o.
  • E-mail adresa je e-mail adresa kojom se Kupac registrira na Internet stranici ili Konzum mobilnoj aplikaciji.
  • Instant plaćanje označava plaćanje onim kripto valutama koje ne zahtijevaju dug vremenski period potvrde transakcije.
  • Internetska stranica je internet stranica www.konzum.hr.
  • Konzum je trgovačko društvo KONZUM plus d.o.o., Marijana Čavića 1a, 10000 Zagreb, OIB: 62226620908.
  • Konzum online prodaja označava prodaju proizvoda putem Internetske stranice.
  • Konzum mobilna aplikacija je aplikacija za mobilne uređaje koja koristi unaprijeđenu tražilicu i opciju skeniranja barkoda te je u potpunosti usklađena s internetskom stranicom.
  • Konzum Online platforma (u nastavku: „Platforma“) je zajednički naziv za web stranice na domeni konzum.hr i Android i iOS Konzum mobilne aplikacije putem kojih Korisnik i/ili Posjetitelj pristupa radi dobivanja informacija o sadržaju iste, o ponudi, proizvodima i/ili korištenja online usluga
  • Kontakt centar je centar putem kojeg Kupac/Korisnik može stupiti u kontakt s Konzumom u cilju podnošenja prigovora, pohvala, prijedloga itd.
  • Korisnik je svaka pravna ili fizička osoba koja pristupa i/ili se koristi sadržajem i uslugama Internetske stranice te izvrši registraciju.
  • Kupac je svaka fizička ili pravna osoba, koja putem sredstava elektroničke komunikacije registrira svoje podatke na internetskoj stranici i kupi barem jedan proizvod ponuđen na Internetskoj stranici.
  • Maloprodajna cijena je konačna cijena u službenoj valuti Republike Hrvatske za pojedini proizvod ili uslugu, odnosno određenu količinu proizvoda, uključujući poreze i druga javna davanja.
  • Online kupnja/kupnja putem Konzum online prodaje – ostvarivanje kupnje proizvoda putem www.konzum.hr ili Konzum mobilne aplikacije
  • Online plaćanje – Za sigurno online plaćanje koristi se virtualni POS sustav „mCheckout“ tvrtke m-Start plus d.o.o.
  • Partner je svaka pravna ili fizička osoba (npr. obrtnik) putem koje Konzum vrši dostavu proizvoda iz svojeg asortimana, a u sklopu usluge Express dostava.
  • Pisani prigovor potrošača je prigovor koji potrošač upućuje trgovcu na trajnom mediju, a kojim iznosi svoje nezadovoljstvo u odnosu na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, odnosno poslovanje Konzuma s Potrošačem.
  • Potrošač je svaka fizička osoba koja je kupac, koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti.
  • Posjetitelj je svaka pravna ili fizička osoba koja  nije izvršila registraciju, ali pristupa i pregledava sadržaj Internetske stranice.
  • Proizvod je svaka roba ili usluga, tj. svi proizvodi istaknuti na Internetskoj stranici, a koje je moguće kupiti putem Konzum online prodaje.
  • Ugovor je ugovor o kupoprodaji kojim Konzum prenosi ili se obvezuje prenijeti Kupcu Proizvod/ Proizvode u vlasništvo, a Kupac plaća ili se obvezuje platiti mu cijenu.
  • Ugovor na daljinu je ugovor sklopljen između Konzuma i Potrošača u okviru organiziranog sustava prodaje ili pružanja usluge bez istodobne fizičke prisutnosti Konzuma i Potrošača na jednome se mjestu pri čemu do trenutka sklapanja ugovora te za sklapanje ugovora isključivo koristi jedno ili više sredstava daljinske komunikacije.
  • Trajni medij je svako sredstvo koje omogućava Potrošaču ili Konzumu da pohrani informacije koje su njemu osobno namijenjene tako da budu dostupne za kasniju uporabu toliko dugo koliko je potrebno s obzirom na svrhu informacije i koje omogućava nepromijenjenu reprodukciju podataka, kao što je papir, elektronička pošta, CD-ROM, DVD, memorijska kartica i čvrsti disk računala.
  • Isporučitelji naručenih Proizvoda su prodajna mjesta Konzuma.

2. Uvjeti kupnje/prodaje

Konzum online prodaja omogućuje kupnju cjelokupnog asortimana Proizvoda koji se nalazi u ponudi i na zalihi pojedine prodavaonice u kojoj se odvija priprema narudžbe za Kupca. Iz navedenog razloga moguće su razlike u asortimanu i cijenama Proizvoda.

Prodaja se odvija samo u količinama koje su uobičajene za domaćinstvo i samo osobama koje su napunile 18 godina.

Sve cijene izražene su u službenoj valuti Republike Hrvatske i uključuju PDV. Proizvodi se isporučuju po Maloprodajnim cijenama važećim na dan naručivanja bez obzira na odabrani datum isporuke.

U slučaju sumnje Konzuma na zlouporabu od strane Kupca, Konzum zadržava pravo neisporuke narudžbe kao i raskida Ugovora u bilo kojem trenutku. Konzum zadržava pravo trenutno ukinuti bilo koje zaporke ili korisničke račune Kupca, odnosno Korisnika u slučaju bilo kakvog ponašanja Kupca/Korisnika koje Konzum prema svojoj diskrecijskoj ocjeni, smatra neprihvatljivim, kao i u svakom slučaju nepoštivanja ovih Općih uvjeta i pravila.

Kupci pravne osobe podliježu primjeni važećeg Zakona o obveznim odnosima i Zakona o elektroničkoj trgovini te se na njih ne primjenjuje Zakon o zaštiti potrošača.

2.1. Registracija

Kako bi Vam bilo omogućeno korištenje usluge kupnje na Konzum Online platformi nužno je da se registrirate. Detaljni uvjeti i pravila Registracije nalaze se na poveznici.

2.2. Kupnja/naručivanje/dostupnost proizvoda

Sve Proizvode, koji su dostupni na zalihi Kupac dodaje u košaricu klikom na ikonu „Dodaj u košaricu“ ili „Dodaj“, nakon čega Kupac započinje postupak naručivanja.

Kupac ima mogućnost odabrati jednu od ponuđenih vrsta Konzum online usluge:

  • Dostava – Kupcu se narudžba dostavlja na adresu, do kućnog praga
  • Drive in – Kupac preuzima narudžbu na lokaciji Drive in-a (Zagrebačka avenija 7, 10000 Zagreb)
  • Express dostava – Kupcu narudžbu na adresu dostavlja Partner
  • Pokupi – Kupac preuzima narudžbe u odabranoj Konzum prodavaonici

Odabirom Konzum online usluge Kupac prihvaća ove Uvjete i pravila te potvrđuje da je upoznat s Općim pravilima privatnosti Konzum plus d.o.o.

Kupac zaključuje narudžbu klikom na ikonu „Plati“. Prije toga Kupac može pregledati svoju košaricu i promijeniti Proizvode koje naručuje ako to želi.

Nakon zaključivanja narudžbe, na E-mail adresu Kupca stiže automatski generirana potvrda da je narudžba zaprimljena od strane Konzuma (dalje: potvrda narudžbe), te se smatra da je ugovor o kupoprodaji za naručene artikle sklopljen s Kupcem U slučaju da Kupac želi promijeniti narudžbu ili unesene podatke nakon primitka potvrde narudžbe, nužno je da se obrati Kontakt centru najkasnije u roku od 2 sata od primitka potvrde. U slučaju promjene narudžbe ili unesenih podataka moguća je promjena termina isporuke narudžbe.

Ako na E-mail Kupca nije stigla potvrda narudžbe, Kupac bi trebao provjeriti:

  • ispravnost e-mail adrese,
  • Junk/Spam folder,
  • je li mailbox pun,
  • nalaze li se Proizvodi u košarici Kupca i nakon prijave na Internetsku stranicu ili Konzum mobilnu aplikaciju te u tom slučaju ponoviti proces naručivanja.

U slučaju promjene vrste usluge Konzum online prodaje (Dostava, Drive in, Pokupi, Express dostava) može doći do promjene sadržaja košarice Kupca uslijed razlika u asortimanu prodavaonice u kojoj se priprema narudžba za Kupca te će u tom slučaju biti predloženi zamjenski Proizvodi. Također, promjenom usluge su moguće i promjene cijena Proizvoda prilikom čega će se automatski ažurirati iznos košarice.

Sadržaj paketa koji se dostavlja Kupcu, tj. dostavljeni Proizvodi se mogu razlikovati od naručenih.

Slike Proizvoda na Internetskoj stranici i mobilnoj aplikaciji su ilustrativne prirode te slika koja ilustrira Proizvod ne mora u potpunosti odgovarati stvarnom izgledu i sadržaju Proizvoda. U slučaju nesklada između izgleda Proizvoda prikazanog na slici i izgleda isporučenog Proizvoda Kupac se ne može pozivati na materijalne nedostatke Proizvoda.

Ako postoji nekoliko inačica istog Proizvoda (okus, boja, uzorak,…), prilikom kreiranja narudžbe Kupac nije u mogućnosti unaprijed odabrati željenu verziju Proizvoda te Konzum  pridržava pravo dostave one inačice koju trenutno ima na zalihi. U tom slučaju, prigovor radi isporuke druge inačice Proizvoda neće biti uvažen.

Iako Konzum poduzima sve mjere kako bi osigurao da je svaka informacija o proizvodima točna, prehrambeni proizvodi se često mijenjaju te se slijedom navedenoga sastojci, količina sastojaka, nutritivna vrijednost i alergeni mogu promijeniti. Prije konzumacije Kupac bi uvijek trebao pročitati etiketu tj. deklaraciju proizvoda, a ne se oslanjati isključivo na informacije koje su objavljene na Internetskoj stranici ili Konzum mobilnoj aplikaciji.

Iako se informacije o proizvodima redovito ažuriraju, Konzum nije odgovoran za netočne informacije. Ovo ne utječe na zakonska prava Kupca.

2.3. Otprema

Naručeni Proizvodi bit će složeni na način da se uobičajenom manipulacijom u transportu ne mogu oštetiti.

Konzum se obvezuje isporučiti sve naručene Proizvode u količinama primjerenim za potrebe kućanstva, a koje u trenutku isporuke ima na zalihama prodavaonice u kojoj se priprema narudžba za Kupca. Moguće je da prilikom isporuke Konzum određene naručene Proizvode nema na zalihi slijedom čega ih nije u mogućnosti isporučiti.

Ako na zalihama prodavaonice u kojoj se priprema narudžba nema naručenog Proizvoda ili nema u količini koju je Kupac naručio, Konzum će o tome obavijestiti Kupca telefonski ili putem e-maila. Svi ostali naručeni Proizvodi isporučit će se Kupcu. U slučaju korištenja usluge Express dostave Konzum Kupca neće obavijestiti o proizvodima koje nema ili nema u količini koju je Kupac naručio već će isporučiti samo one proizvode i količine koje ima na zalihama prodavaonice.

Ako Kupac naruči količinu Proizvoda koja nije primjerena za kućanstvo (veleprodajne količine), a sadržaj narudžbe je samo taj Proizvod, Konzum zadržava pravo storniranja narudžbe.

Konzum zadržava pravo količinski ograničiti kupnju pojedinih Proizvoda.

Dio naručenih Proizvoda moguće neće biti isporučeni ili neće biti isporučen u naručenim količinama iz razloga što trenutno  nije moguće prikazati stanje zaliha u prodavaonici u realnom vremenu tj. na način da stanje na zalihama prilikom kreiranja narudžbe odgovara stanju u trenutku vršenja isporuke Kupcu.

2.4. Preuzimanje narudžbe

Kupac se savjetuje prilikom preuzimanja pregledati narudžbu, a eventualna vidljiva oštećenja odmah prijaviti Kontakt centru te odbiti primiti oštećenu pošiljku. Naknadne reklamacije se neće uvažavati.

Narudžbe se isporučuju u terminima koji su dostupni u procesu zaključenja narudžbe.

Iako rijetko, moguća su odstupanja od odabranog termina usluge Dostave zbog okolnosti koje su izvan naše kontrole (nepovoljni vremenski uvjeti, neočekivano gust promet, radovi na cestama, prirodne nepogode, mehanički problemi dostavnog vozila, povećani opseg narudžbi,…) te će u tom slučaju Kontakt centar kontaktirati Kupca (telefonski ili putem e-maila) radi dogovora oko detalja dostave ili storniranja narudžbe.

U slučaju da Kupac otkaže narudžbu nakon što je otpremljena, ne preuzme narudžbu u trenutku isporuke ili odbije preuzeti narudžbu bez valjanog razloga, Konzum zadržava pravo zahtijevati naknadu troškova manipulacije i/ili transporta, te naknadu cijene lako kvarljivih Proizvoda obuhvaćenih narudžbom.

Sukladno zakonskim ograničenjima, vezano uz dob za kupnju alkoholnih pića, Kupac snosi odgovornost da će punoljetna osoba preuzeti narudžbu. Naručitelj tj. Kupac odgovara za ispravnost svih unesenih podataka prilikom kupnje Proizvoda

Usluga Dostave/Express dostave na određene lokacije nije moguća zbog operativno-logističkih razloga te ukoliko određenu adresu nije moguće dodati u sustav to znači da ta adresa nije unutar područja koje je pokriveno odabranom uslugom. Više o tome, Kupac može pročitati na stranicama Dostava i Express dostava.

Ukoliko Kupac nije na adresi u terminu koji je odabrao za svoju Dostavu, Kontakt centar obavještava Kupca e-mailom da isti nije zatečen na zakazanoj adresi u zakazano vrijeme, zbog čega se narudžba Kupca vraća Isporučitelju. Zbog unaprijed planiranih Dostava i Express dostava, Konzum ne može garantirati da će biti moguća ponovna isporuka na adresu Kupca. Narudžbe za koje je kao vrsta usluge odabrana Express dostava će se stornirati, dok narudžbe za koje je Kupac kao vrstu usluge odabrao Dostavu može s Kontakt centrom dogovoriti naknadno preuzimanje u roku 24 sata. U tom slučaju, Kupac je dužan javiti se Kontakt centru bez odgode. Ako Kupac s Kontakt centrom dogovori naknadno preuzimanje narudžbe unutar 24 sata, Kupac treba biti svjestan da se za proizvode iz narudžbe neće raditi zamjena (npr. neće se peći novi pekarski proizvodi, narezivati se novi proizvodi delikatese (šunka, salama, sirevi,…), raditi nove plate ili svježe cijeđeni sokovi, mijenjati proizvodi za bolji rok trajanja i slično). U slučaju da neki od proizvoda iz narudžbe, usprkos ispravnom čuvanju na odgovarajućoj temperaturi propadne ili se ošteti, Kupac sam snosi odgovornost za isto radi promjene termina isporuke, te naknadne reklamacije nećemo uvažiti.

Ovim putem ističemo da se zbog specifičnosti artikala s kojima poslujemo (svježi, lako pokvarljivi proizvodi), kako od Konzuma tako i od Kupca očekuje da surađuju radi potpunog i urednog ispunjenja obveza i ostvarivanja prava.

2.5. Načini plaćanja i dostava računa

Kupac se obvezuje naručene Proizvode i uslugu dostave platiti Konzumu kao prodavatelju jednim od sljedećih načina plaćanja:

Plaćanje prilikom preuzimanja:

  • Gotovinom
  • Debitnim ili kreditnim karticama jednokratno i na rate
  • Konzum poklon karticom

Online plaćanje:

  • Debitnim ili kreditnim karticama jednokratno i na rate
  • Kripto valutama – putem PayCek aplikacije
  • Aplikacijom KEKS Pay

Način plaćanja može ovisiti o odabranoj vrsti usluge Konzum online prodaje (Dostava, Drive in, Pokupi, Express dostava), a detalje o načinima i uvjetima plaćanja Kupac može naći na stranici Načini plaćanja.

Kod svake narudžbe pridržavamo pravo da određene načine plaćanja ne nudimo te da upućujemo Kupca na druge načine plaćanja.

E-mail s računom se generira automatski od strane servera te prosljeđuje Kupcu nakon izvršene isporuke, a može ga preuzeti i unutar svog korisničkog računa.

Ako ne dobijete račun u elektroničkom obliku (kada je takva dostava predviđena ovim Općim uvjetima), molimo provjerite:

  • ispravnost Vaše e-mail adrese,
  • Vaš Junk/Spam folder,
  • je li Vaš mailbox pun.

2.5.1. Orijentacijska cijena

Proizvodi se isporučuju po cijenama važećim na dan naručivanja bez obzira na odabrani datum isporuke.

Orijentacijska cijena na narudžbi naša je procjena koliko će Vaša narudžba iznositi na dan preuzimanja ili dostave vaše narudžbe. Može se dogoditi da će iznos Vašeg računa malo odstupati od onog koji Vam je prikazan s ukupnom orijentacijskom cijenom na narudžbi i potvrdi Vaše narudžbe u Konzum online prodaji.

Zašto se orijentacijska cijena razlikuje od Vašeg konačnog računa?

Konačni račun može se razlikovati od orijentacijske cijene iskazane na Vašoj narudžbi.

Orijentacijske cijene za vagane Proizvode su cijene za Proizvode poput mesa, sireva, salama te voća i povrća koji se naplaćuju prema težini, a ne komadu. Cijena će biti obračunata po točnoj težini koja Vam je dostavljena.

2.5.2. Online plaćanje

Usluga online plaćanja i nužna obrada podataka o vlasniku kartice odvija se putem mCheckout virtualnog POS sustava za kartična plaćanja društva mStart plus d.o.o. mCheckout je siguran sustav za online plaćanje, plaćanje u realnom vremenu, kreditnim i debitnim karticama te drugim načinima plaćanja. Tajnost Vaših podataka je zaštićena i osigurana uporabom najmodernijih standarda u zaštiti podataka – Transport Layer Security (TLS 1.2) protokola s 256-bitnom enkripcijom podataka i SHA algoritma.

Internet Protocol Security (Ipsec) osigurava da se razmjena podataka između „mCheckout“ sustava i autorizacijskih centara kartičnih kuća obavlja u privatnoj mreži, koja je od neautoriziranog pristupa zaštićena dvostrukim slojem vatrozida (firewalla). „mCheckout“ servis je certificirani partner po PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) sigurnosnim standardima Level1 najviše kategorije. PCI DSS je standard kojem je cilj osigurati što bolje sigurnosne mjere u kartičnim sustavima i zaštiti krajnjih korisnika u kartičnom plaćanju. Sve banke izdavatelji i prihvatitelji platnih kartica kao i poslovni subjekti koji se bave kartičnim poslovanjem, te na bilo koji način primaju, obrađuju, pohranjuju ili prosljeđuju podatke o platnim karticama bez obzira na obujam poslovanja – dužni su svoje poslovanje uskladiti prema PCI DSS sigurnosnom standardu.

2.5.3. Predautorizacija

Ako unutar svoje narudžbe imate Proizvode za koje je potrebno vaganje postoji mogućnost rezervacije uvećanog iznosa u odnosu na iznos koji je naveden u košarici.

Prilikom korištenja online plaćanja debitnom ili kreditnom karticom, Vaša novčana sredstva su samo rezervirana za Konzum, a naplatiti će se nakon preuzimanja narudžbe i izdavanja računa.

Na naplatu šaljemo samo iznos koji je sukladno isporučenim Proizvodima obračunat na završnom računu, a razliku do rezerviranog novčanog iznosa izdavatelj kartice u propisanim rokovima oslobađa za Vaše daljnje korištenje.

Iznos predautorizacije kod online plaćanja Kupcu se prikazuje na zadnjem koraku naručivanja (Plaćanje) gdje prikazujemo varijabilni iznos (iznos koji će se dodatno predautorizirati na temelju varijabilnih proizvoda u košarici) i predautorizaciju (iznos koji će korisniku biti predautoriziran u slučaju online plaćanja a koji predstavlja ukupnu vrijednost košarice, naknada i varijabilnog iznosa).

2.5.4. Plaćanje kripto valutama

Blockchain transakcije za račun Konzuma izvršava EC, a naknade za plaćanje u cijelosti snosi Kupac. Naknade za plaćanje obuhvaćaju transakcijsku naknadu, odnosno naknadu za procesiranje transakcije koju Kupac plaća EC-u, te mrežnu naknadu, odnosno naknadu za provođenje transakcije na blockchain mreži koja je u cijelosti ovisna o blockchain sustavu. Račun izdan za Proizvode kupljene kripto valutama izdaje se u eurima, a kao oznaka načina plaćanja navodi se ''Kripto plaćanje''.

Sve prigovore koji mogu nastati u vezi s procesiranjem transakcije Kupac upućuje EC-u. EC ne snosi odgovornost prema kupcu za nemogućnost Procesiranja kripto valuta iz tehničkih razloga koji nisu nastali krivnjom EC-a, zbog više sile, otkazivanja/raskida temelja za plaćanje od strane kupca, plaćanja kripto valutama od strane neovlaštene osobe, poreznih obveza po osnovi plaćanja u kripto valutama i dr.

U slučaju storniranja transakcije od strane kupca ili Konzuma prije njenog valjanog izvršenja, ili uplaćivanja iznosa kripto valute manjeg od potrebnog prema utvrđenom tečaju razmjene za pojedinu transakciju od strane kupca, bilo Instant plaćanjem, bilo plaćanjem kripto valutama koje mogu zahtijevati dulji vremenski period potvrde transakcije, odgovornost za povrat nominalno jednakog iznosa kripto valute primljenog po osnovi otkazane transakcije snosi EC.

Valjano izvršena Blockchain transakcija neopoziva je i predstavlja trenutak prestanka odgovornosti EC-a prema kupcu. Informacija o odobrenju transakcije naznačena je na ispisu o obavljenoj transakciji.

Plaćanje Proizvoda kripto valutama ne utječe na razinu zaštite potrošača osiguranu hrvatskim i europskim zakonodavstvom o zaštiti potrošača. Sva prava i obveze koje za Konzum proizlaze temeljem važećih propisa o zaštiti potrošača, a osobito iz važećih Zakona o zaštiti potrošača i Zakona o obveznim odnosima, kao i ovih Općih uvjeta i pravila vrijede jednako za slučaj plaćanja kripto valutama.

Detaljnije pojašnjenje možete vidjeti u sklopu najčešćih pitanja na linku.

2.5.5. Plaćanje KEKS Pay aplikacijom

Za korištenje ovog načina plaćanja potrebno je na pametnom telefonu instalirati besplatnu aplikaciju KEKS Pay. Nakon odabira KEKS pay načina plaćanja, na ekranu se prikazuje QR kôd za plaćanje koji je potrebno skenirati KEKS Pay aplikacijom i potvrditi plaćanje.

2.5.6. Plaćanje Konzum poklon karticom

Kupac računa za naručene proizvode može u cijelosti ili djelomično platiti Poklon karticom prilikom dostave ili preuzimanja narudžbe. Ukoliko iznos na Poklon kartici nije dostatan za podmirenje cijelog iznosa računa, ostatak se može podmiriti svim ostalim načinima plaćanja koja prodavaonica prihvaća. Jedan račun se može platiti s više Poklon kartica. Pravila korištenja Poklon kartice dostupa su na poveznici Poklon kartica.

2.5.7. E-račun

Konzum online trenutno ne podržava e-račun za naručitelje koji su obveznici javne nabave. Trenutno radimo na implementaciji te se nadamo da će uskoro i ta funkcionalnost biti omogućena.

2.6. Uvjeti korištenja popusta u Konzum online prodaji

Uvjeti iskorištavanja popusta koji su podržani u Konzum online prodaji detaljno su opisani na poveznici Uvjeti iskorištavanja popusta.

3. Reklamacije, povrati i prigovori

Pisani prigovor vezan uz nedostatak Proizvoda (s naznačenim brojem narudžbe, priloženom fotografijom proizvoda, oznakom roka trajanja i lot oznakom te opisom nedostatka) Kupac može uputiti putem e-maila na online@konzum.hr, besplatnog telefona Kontakt centra: 0800 400 000 ili putem pošte na adresu: Konzum plus d.o.o., Marijana Čavića 1/a, 10000 Zagreb, Hrvatska. Također, Kupac ima mogućnost uputiti prigovor i putem obrasca koji se nalazi na linku.

Na isti način Kupac nam se može obratiti i ako je nezadovoljan našom uslugom.

Nakon zaprimljenog prigovora, Konzum će poslati potvrdu da smo isti zaprimili te će najkasnije u roku od 15 kalendarskih dana odgovoriti na njega (15 kalendarskih dana od dana kada je zaprimljen prigovor), sukladno odredbama važećeg Zakona o zaštiti potrošača.

3.1. Odgovornost za materijalne nedostatke

U slučaju materijalnog nedostatka Proizvoda Konzum snosi odgovornost za te nedostatke u zakonski predviđenim rokovima. Odgovornost za materijalne nedostatke će se rješavati sukladno odredbama važećeg Zakona o obveznim odnosima.

Odredbe Zakona o obveznim odnosima o odgovornosti za materijalne nedostatke ne primjenjuju se na potrošačke ugovore za isporuku digitalnih sadržaja, osim ako je predmet Ugovora pokretna stvar u koju je ugrađen digitalni sadržaj ili su povezani sa stvari tako da bi odsutnost tog digitalnog sadržaja onemogućila funkcioniranje te stvari i koji se isporučuju na temelju Ugovora.

U slučaju stvari s digitalnim elementima rizik prelazi na kupca u trenutku kada je obavljena jednokratna isporuka digitalnog sadržaja odnosno kada je započela kontinuirana isporuka digitalnog sadržaja.

Troškove otklanjanja materijalnog nedostatka i predaje drugog Proizvoda bez materijalnog nedostatka snosi Konzum.

Materijalni nedostatak postoji:

  • ako Proizvod ne odgovara opisu, vrsti, količini i kvaliteti odnosno nema funkcionalnost, kompatibilnost, interoperabilnost i druge značajke kako je utvrđeno Ugovorom
  • ako Proizvod nije prikladan za bilo koju posebnu namjenu za koju je potrebna kupcu i s kojom je Kupac upoznao prodavatelja najkasnije u trenutku sklapanja Ugovora te u odnosu na koju je prodavatelj dao pristanak,
  • ako Proizvod nije isporučen sa svom dodatnom opremom i uputama, uključujući upute za instalaciju, kako je utvrđeno Ugovorom ili
  • ako Proizvod nije isporučen s ažuriranjima kako je utvrđeno Ugovorom

 

Osim toga nedostatak postoji i:

  • ako Proizvod nije prikladan za upotrebu u svrhe za koje bi se Proizvod iste vrste uobičajeno koristio, uzimajući u obzir, sve propise Europske unije i propise Republike Hrvatske, tehničke standarde ili, ako takvih tehničkih standarda nema, primjenjive kodekse ponašanja u određenom području ako oni postoje,
  • ako Proizvod ne odgovara kvaliteti i opisu uzorka ili modela koji je prodavatelj stavio na raspolaganje kupcu prije sklapanja Ugovora,
  • ako Proizvod nije isporučen s dodatnom opremom, uključujući ambalažu, upute za instalaciju ili druge upute, čiji primitak Kupac može razumno očekivati,
  • ako Proizvod ne odgovara količini ili nema ona svojstva i druge značajke, uključujući one koje se odnose na trajnost, funkcionalnost, kompatibilnost i sigurnost, koji su uobičajeni za Proizvod iste vrste i koje Kupac može razumno očekivati s obzirom na prirodu Proizvoda te uzimajući u obzir sve javne izjave koje su dali prodavatelj ili druge osobe u prethodnim fazama lanca transakcija, uključujući proizvođača, ili koje su dane u njihovo ime, osobito u oglašavanju ili označivanju,
  • ako je Proizvod za koju je bilo predviđeno da ju instalira odnosno montira Kupac nepravilno instalirana odnosno montirana od strane kupca, a nepravilna instalacija odnosno montaža je posljedica nedostatka u uputama koje je dostavio prodavatelj ili, u slučaju Proizvoda s digitalnim elementima, koje je dostavio prodavatelj ili dobavljač digitalnog sadržaja ili digitalne usluge.

Konzum ne obvezuju javne izjave koje je on ili druga osoba u prethodnim fazama lanca  transakcija dao ako dokaže da nije znao niti mogao znati za tu izjavu, ili da je do trenutka sklapanja Ugovora javna izjava bila ispravljena na jednak ili usporediv način kao i kada je dana, ili da ta javna izjava nije mogla utjecati na donošenje odluke o kupnji.

Kod potrošačkih ugovora nedostatci neprikladnosti za upotrebu u svrhe za koje bi se isti Proizvod uobičajeno koristio, neodgovarajuće kvalitete, neisporuke dodatne opreme te neodgovarajuća količina/nepostojanje uobičajenih svojstava za Proizvod iste vrste ne postoje ako je, u trenutku sklapanja Ugovora, potrošač bio posebno obaviješten da određeno obilježje odstupa od kriterija koji se koriste za određivanje cit. Nedostataka ako je potrošač to izričito i zasebno prihvatio prilikom sklapanja Ugovora. Predmnijeva se da je svaki nedostatak Proizvoda koji se pokazao u roku od jedne godine od trenutka prijelaza rizika postojao i u trenutku prijelaza rizika, osim ako Konzum dokaže suprotno ili suprotno proizlazi iz naravi Proizvoda ili naravi nedostatka.

Odredbe Ugovora kojima se ograničava ili isključuje odgovornost za nedostatke Proizvoda kod potrošačkog ugovora prije no što potrošač obavijesti prodavatelja o materijalnom nedostatku Proizvoda nisu obvezujuće za potrošača.

Kupac je dužan primljenu stvar na uobičajeni način pregledati ili je dati na pregled, čim je to prema redovitom tijeku stvari moguće, i o vidljivim nedostacima obavijestiti prodavatelja u roku od osam dana, a kod trgovačkog ugovora bez odgađanja, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.

Kad je pregled izvršen u nazočnosti obiju strana, kupac je dužan svoje primjedbe zbog vidljivih nedostataka priopćiti prodavatelju odmah, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.

Kod potrošačkih ugovora potrošač kao kupac nije obvezan pregledati stvar niti je dati na pregled, ali je obvezan obavijestiti prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na potrošača.

Kad se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio, a kod trgovačkog ugovora – bez odgađanja.

Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje stvari, a kod trgovačkog ugovora šest mjeseci.

Kupac koji je uredno i na vrijeme obavijestio Konzum o nedostatku na Proizvodu može zahtijevati da se nedostatak ukloni tj. Po svom izboru ima pravo na popravak Proizvoda Pili zamjenu. Ako Konzum u naknadnom primjerenom roku kojeg mu je dao Kupac ne ukloni nedostatak tj. Ne izvrši popravak ili zamjenu, Kupac može raskinuti Ugovor ili zahtijevati sniženje cijene.

Prilikom ostvarivanja prava na uklanjanje nedostatka Kupac ima pravo izbora između popravka i zamjene Proizvoda, osim ako bi odabrani način uklanjanja nedostatka bio nemoguć ili ako bi njime u odnosu na drugi način uklanjanja nedostatka Konzumu nastali nerazmjerni troškovi uzimajući u obzir sve okolnosti, a osobito vrijednost Proizvoda bez nedostatka, značaj nedostatka i pitanje može li se popravak odnosno zamjena obaviti bez znatnih neugodnosti za Kupca.

Konzum je ovlašten odbiti uklanjanje nedostatka ako su popravak i zamjena nemogući ili bi mu time bili prouzročeni nerazmjerni troškovi uzimajući u obzir sve okolnosti, a osobito vrijednost proizvoda bez nedostatka, značaj nedostatka i pitanje može li se popravak odnosno zamjena obaviti bez znatnih neugodnosti za Kupca.

Kupac ima pravo na sniženje cijene ili na raskid Ugovora tek ako Konzum nije uklonio nedostatak, ili je to odbio učiniti ili nije uklonio nedostatak u skladu sa zakonskim odredbama koje reguliraju popravak i zamjenu, ako nedostatak postoji unatoč pokušaju Konzuma da ga ukloni odnosno ako je Konzum izjavio da neće ukloniti nedostatak ili iz okolnosti očito proizlazi da neće ukloniti nedostatak u razumnom roku ili bez znatnih neugodnosti za Kupca te ako je nedostatak tako ozbiljan da opravdava trenutačno sniženje cijene ili raskid Ugovora. Kupac ima pravo uskratiti plaćanje bilo kojeg nepodmirenog dijela cijene sve dok Konzum ne ispuni svoje obveze po osnovi odgovornosti za materijalne nedostatke.

Teret dokaza da je nedostatak neznatan je na Konzumu.

Troškove otklanjanja nedostatka i predaje drugog Proizvoda bez nedostatka snosi Konzum.

Svi Proizvodi koje prodajemo se skladište i dostavljaju sukladno deklariranim uvjetima čuvanja, odnosno preporuci proizvođača. Rok trajanja, koji je naveden na originalnoj ambalaži, vrijedi jedino ako se Proizvod ispravno skladišti sukladno navedenim uvjetima čuvanja na deklaraciji.

Koja prava ima Kupac u slučaju popravka/zamjene?

Popravak ili zamjena Proizvoda s nedostatkom provodi se bez dodatnog troška za Kupca, u razumnom roku od trenutka kada je Kupac obavijestio Konzum o nedostatku (dolaskom u poslovne prostorije, putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte) te bez znatnih neugodnosti za kupca uzimajući u obzir prirodu Proizvoda i svrhu za koju je kupcu taj Proizvod bio potreban.

Prilikom popravka ili zamjene Kupac je obvezan staviti Proizvod na raspolaganje Konzumu, a Konzum ga je obvezan preuzeti i snositi troškove preuzimanja.

U slučaju zamjene Proizvoda Potrošač nije dužan platiti za uobičajenu upotrebu zamijenjenih Proizvoda tijekom razdoblja prije njihove zamjene.

U kojim slučajevima nemate pravo na raskid Ugovora i povrat Proizvoda?

  • Proizvodu je istekao rok trajanja, a isporučili smo Vam ga s važećim rokom trajanja,
  • otvoren Proizvod valjanog roka trajanja, koji je ispravan i zdravstveno sukladan,
  • ako je nedostatak na Proizvodu neznatan.

Kupac nema pravo na raskid Ugovora zbog nedostatka na Proizvodu ako mu je nemoguće vratiti Proizvod ili ga vratiti u stanju u kojem ju je primio, osim ako je Proizvod potpuno ili djelomično propao ili oštećen zbog nedostatka koji opravdava raskid Ugovora, ili zbog nekog događaja koji ne potječe od njega niti od neke osobe za koju on odgovara. Kupac koji je zbog nemogućnosti da vrati Proizvod ili da ga vrati u stanju u kojem ga je primio izgubio pravo da raskine Ugovor, zadržava ostala prava koja mu daje zakon zbog postojanja nekog nedostatka, poput zahtijevati predaju drugog Proizvoda bez nedostatka.

4. Jamstvo

Za sve Proizvode koji trebaju Kupcu biti dostavljeni s Izjavom o komercijalnom jamstvu i pratećom dokumentacijom Konzum se obvezuje isto dostaviti.

Izjava o komercijalnom jamstvu, upute za montažu, upute za uporabu i sl. bit će dostavljene Kupcu zajedno sa naručenim Proizvodom te proizvođač /uvoznik jamči da će Proizvod koji se koristi sukladno priloženim uputama i Izjavi o komercijalnom jamstvu u jamstvenom roku pravilno funkcionirati.

U slučaju kvara i drugih mogućih nedostataka davatelj jamstva se obvezuje da će izvršiti popravak, podredno zamjenu, Proizvoda u razumnom roku sukladno Zakonu o obveznim odnosima.

Ako prodavatelj ne izvrši u razumnom roku popravak ili zamjenu Proizvoda, Kupac ima pravo na raskid Ugovora ili sniženje cijene, a u svakom slučaju i pravo na popravljanje štete.

Ako imate bilo kakvih pitanja ili Vam treba bilo kakvo pojašnjenje, molimo Vas da nas kontaktirate putem besplatnog broja telefona 0800 400 000 ili e-mail adrese online@konzum.hr.

5. Jednostrani raskid ugovora

Sukladno odredbama važećeg Zakona o zaštiti potrošača, Ugovor na daljinu, Potrošač možete raskinuti ne navodeći razloge za to, u roku od 14 radnih dana, od dana kada ste primili Proizvode. Ne morate navesti razlog za raskid Ugovora, ali nas morate unutar tog roka obavijestiti Trajnim medijem o svojoj odluci o raskidu Ugovora (putem obrasca za jednostrani raskid ugovora ili putem bilo koje druge nedvosmislene izjave kojom izražavate svoju volju o raskidu Ugovora, u kojoj ćete navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona, telefaksa ili adresu elektroničke pošte) poslanoj:

  • poštom na adresu: Konzum plus d.o.o., Marijana Čavića 1a, 10000 Zagreb, Hrvatska;
  • elektroničkom poštom na: online@konzum.hr

Standardni informacijski obrazac za jednostrani raskid Ugovora možete preuzeti putem sljedeće poveznice.

U slučaju jednostranog raskida Ugovora svaka je strana dužna vratiti drugoj ono što je primila na temelju Ugovora, u skladu s odredbama važećeg Zakona o zaštiti potrošača. Nakon što primimo Vašu izjavu (obrazac), obavijestit ćemo Vas o primitku izjave o raskidu na Trajnom mediju, a povrat plaćenog ćemo izvršiti nakon što nam Proizvod bude vraćen (najkasnije 14 kalendarskih dana od dana kada ste nas obavijestili o svojoj odluci o raskidu Ugovora).

Potrošač je sukladno odredbama važećeg Zakona o zaštiti potrošača odgovoran za svako umanjenje vrijednosti Proizvoda koje je rezultat rukovanja Proizvodom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti Proizvoda. Upute za jednostrani raskid Ugovora te primjerak obrasca za jednostrani raskid možete naći na linku.

Ako Potrošač raskine Ugovor dužan je Proizvod vratiti u originalnoj i neoštećenoj ambalaži, sa svim pripadajućim dijelovima i dokumentacijom. Konzum će o umanjenju vrijednosti kupljenog Proizvoda uzrokovano oštećenjem/gubitkom ambalaže odnosno oštećenjem Proizvoda koje nije uzrokovano provjerom funkcionalnosti Proizvoda utvrđivati za svaki vraćeni Proizvod pojedinačno te će o tome obavijestiti Potrošača nakon primitka vraćenog Proizvoda.

Izravne troškove povrata Proizvoda Potrošač je obavezan snositi sam ako koristi svoje pravo na jednostrani raskid Ugovora (u roku od 14 kalendarskih dana od kada je uputio izjavu o odluci za raskidom Ugovora), a ako Proizvod ne može biti vraćen poštom na uobičajen način Potrošač se može obratiti Konzumu na besplatni broj telefona 0800 400 000 ili e-mail adresu online@konzum.hr  radi pribavljanja obavijesti o načinu vraćanja Proizvoda.

5.1. Kada Kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora?

Kupac nema pravo na jednostrani raskid Ugovora u slučajevima koje propisuje važeći Zakon o zaštiti potrošača (proizvod koji je izrađen po specifikaciji kupca, lako pokvarljivi proizvod ili proizvod kojem brzo istječe rok uporabe, zapečaćeni proizvod koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodan za vraćanje, ako je proizvod bio otpečaćen nakon dostave i ostalo).

Cjelovite informacije vezane uz pravo Potrošača na jednostrani raskid Ugovora Kupac može pronaći u važećem Zakonu o zaštiti potrošača.

6. Internetsko rješavanje sporova

Posebnom regulativom Europske unije od 15.02.2016. sporove cijele EU vezane uz internetsku kupnju biti će moguće riješiti putem ORS platforme (eng. ODR) kojoj možete pristupiti putem poveznice.

7. Izvansudsko rješavanje sporova

U slučaju prigovora u vezi sa korištenjem web trgovine, Kupac može podnijeti prigovor jednom od odabranih tijela za alternativno rješavanje potrošačkih sporova. U Republici Hrvatskoj postoje dvije vrste odabranih tijela za alternativno rješavanje potrošačkih sporova, centri za mirenje i sudovi časti. Napominjemo da svako tijelo ima vlastita pravila postupanja, cijene i specifične nadležnosti za jedan ili više potrošačkih sektora. Na mrežnim stranicama svakog tijela potrošač može saznati je li određeno tijelo kvalificirano zaprimiti njegovu žalbu.

8. Primjenjivo pravo

Na ugovorni odnos nastao kupnjom putem Konzum online prodaje primjenjuje se hrvatsko pravo i za sve sporove proizašle iz ugovornog odnosa nadležni su hrvatski sudovi, isključujući Konvenciju Ujedinjenih naroda o ugovorima o međunarodnoj prodaji robe i pravila o određivanju mjerodavnog prava.

9. Promjena uvjeta korištenja

Konzum zadržava pravo izmjene ovih Uvjeta i pravila. Izmijenjeni Uvjeti i pravila, kao i informacije o istima, bit će prikazani korisniku prilikom posjete Konzum online platforme.

Izmijenjeni Uvjeti i pravila stupaju na snagu trenutkom objave na Internet stranici. Bilo kakvo korištenje ove Internet stranice od strane Korisnika, Kupca i /ili Posjetitelja nakon takve obavijesti podrazumijevat će se kao prihvaćanje tih izmjena.

U slučaju neslaganja Korisnika i/ili Kupca s izmijenjenim Uvjetima i pravilima, isti ima pravo obrisati svoj Konzum korisnički račun na sljedeći način:

  • Zahtjev za brisanje Konzum korisničkog računa možete nam poslati e-mailom na: online@konzum.hr. E-mail sa zahtjevom za brisanje korisničkog računa ne treba imati poseban format, ali Vas molimo da nam zahtjev pošaljete s e-mail adrese za koju ste prvotno otvorili korisnički račun.
  • Zahtjev za brisanje Konzum korisničkog računa možete pokrenuti unutar svog profila u poglavlju Brisanje profila.

Nakon pokrenutog zahtjeva, na e-mail adresu stići će potvrda o brisanju Konzum korisničkog računa i svih Vaših osobnih podataka.

10. Primjena uvjeta korištenja

Ovi Uvjeti i pravila stupaju na snagu danom objave na Internet stranici te se primjenjuju od 29.10.2024. godine i vrijede do njihove izmjene ili opoziva od strane Konzuma.


Arhiva